With love, Me. ^^


Happy 7th anniversary to TVXQ. Whenever I say TVXQ, it means five. Forever. I may not a dedicated fan who will spend her day and night trending your name on twitter, being admin of fan-base accounts, take part in forum discussion or buying all of your albums, singles and merchandises, because I'm merely a little girl who has nothing. Neither time nor money. The only thing that I can promise is, no matter who you are, JYJ or HoMin, my bias or not, and no matter where I stand, who I'll be, I'll listen to you forever. Can I say, my music is my life..? lol. and believe me, you're my melody. Melody is a part of music, ain't it? And yeah, what else (money is not counted here, love too. yes bcoz we know everyone loves money and people need love) could bring happiness to a singer or musician except knowing the fact that there is someone in this world appreciates his pieces?^^

And yeah, the same goes with NEWS too. Your Never Ending Wonderful Story will never fade, at least from my memories. :)

To myself, readers, TVXQ, NEWS, and anyone who happen to stumble across this blog, No matter where you stand, or how hard it can be, always believe, tomorrow will definitely comes. Brings hope. God always with us. Kanarazu asuwa kuru kara.

With love,
Me ^^
-261210-

Love letter :)



Mula busy dengan Uni. The cycle repeats again-Lab reports, assignments, viva, quizes, tests, lectures, blablabla everything. However, akan cuba update sekerap mungkin. Please, bear with me okay? ^^

Tuesday, November 23, 2010

A Song for You | Chapter 1

2008 :: I was | Our past | The Memories


“Siapa lelaki tadi?” Tanya Hanah dingin.

Dia memandang ke luar tingkap.  Hujan gerimis mulai turun. Kereta mewah yang di naikinya itu meluncur laju. Dia menjeling mamanya puan Kim Iseul yang masih sibuk mengemaskan gincu di bibir. Langsung tidak mengendahkan pertanyaan Hanah. Di fikiran Hanah, dia masih terbayang apa yang berlaku dihadapan matanya sebentar tadi. Aksi mamanya berpeluk cium dengan seorang lelaki muda cukup menjijikkan.

“ Kenapa tiba-tiba ambil saya dari sekolah berlagak macam seorang mama yang bertanggungjawab?” Kasar pertanyaan Hanah. Dia masih lagi memandang ke arah tingkap. Baginya, memandang air hujan yang turun membasahi bumi itu lebih menenangkan berbanding memandang wajahnya mamanya yang cukup menyebalkan itu.

“Hmm, itu kekasih mama. Dia nak kenal kamu.” Balas Puan Kim Iseul selamba sambil menyimpan alat soleknya kembali ke dalam tas tangan.

“Hanah,” Puan Kim Iseul menyentuh bahu Hanah. “dia baik kamu tahu. Mungkin dia boleh buat mama bahagia. Siapa tahu?” Dia menyambung sambil tersenyum. Terbayang segala kebaikan pengarah muda itu terhadapnya.

Hanah menepis tangan mamanya. “ohh~ kekasih… yang minggu lepas bawa balik rumah mabuk-mabuk pun kekasih. yang lain-lain lagi pun, kekasih.” sindir Hanah. Dia memandang wajah ibunya dengan penuh sinis.

Puan Kim Iseul mengangkat muka. Mata mereka bertentang. Hanah merenung ibunya tajam. “Apa kamu ni celupar sangat cakap dengan mama kamu macam ni? Mana pergi adab kamu?” Suara Puan Kim Iseul naik sedikit. Dia mula geram dengan sindiran anaknya itu. Pemandu dihadapan cuba mencuri pandang melalui cermin pandang belakang. Kereta masih meluncur laju dan hujan yang tadinya hanya gerimis semakin lebat.

Tersentak dengan teguran mamanya, Hanah semakin geram lantas dia menjerit ke arah mamanya. “Yah! mama! ” suaranya tinggi namun tersekat disitu. Dia seperti berfikir sesuatu “Ah, bukan." Hanah berjeda seketika. "Iseul. Kim Iseul! Layak ke wanita macam awak untuk dipanggil mama? huh?!” Tengking Hanah. Matanya memercikkan api kebencian.

Dan kata-kata Hanah sudah cukup untuk membakar kemarahan Puan Kim Iseul. “Ahh, budak ni! duduk dengan ayah, duduk dengan atuk, tak terdidik langsung.” jari telunjuk kirinya laju menunjal kepala Hanah. Hanah tidak melawan. Ada sesuatu yang berjaya menusuk hatinya, lebih sakit jika hendak dibandingkan dengan tujahan mamanya.  

Ayah? Atuk? Kata-kata mamanya cukup untuk membuatkan tahap kesabaran Hanah sampai ke kemuncak. “Pak cik, tolong berhentikan kereta.” Pemandu tersebut seperti tergagak-agak. “Tapi, hujan lebat ni cik.” Lelaki itu cuba memujuk untuk menenangkan Hanah. Mamanya hanya mendiamkan diri seperti tidak mendengar langsung suara Hanah. “Saya kata berhenti, berhentilah.” suaranya ditekan sedikit. “Tapi cik…”

“Hei!” belum sempat pemandu itu menghabiskan katanya  kedengaran pekikan Puan Kim Iseul. “Kalau dia suruh berhenti, berhenti saja lah. Tak perlu risaukan dia!” Tengkingan itu membuatkan si pemandu membuat brek kecemasan. Terkejut barangkali. Huh, anak dengan mama sama saja. Garang tak bertempat. Detik hati si pemandu. “Hah, keluarlah!” jerkah Puan Kim Iseul tepat menusuk ke telinga Hanah.

Tanpa sepatah kata Hanah keluar dengan wajah yang masam mencuka lantas menghepas pintu kereta sekuat hatinya. “Hei! Dah gila ke?” Jerit mamanya semula cuba memanggil Hanah untuk masuk ke dalam kereta kembali. Dia tidak menjangka yang Hanah akan betul-betul turun dari kereta. Hanah tidak mempedulikan mamanya Lantas dia menahan sebuah kereta yang bertentangan dengan haluan mereka lalu masuk ke perut kereta tersebut.

2 comments:

Haruno Hana 하나 said...

pendek sgt tp menarik ;)

Ayumiyoshida said...

ohh~ okay. nanti saya cuba buat panjang2. sila tunjuk ajar :D